Przejdź do głównej zawartości

Centrum Aktywnej Rehabilitacji Fundacji Avalon

Dwa zdjęcia: na jednym z nich fizjoterapeuta pracuje z uśmiechniętą kobietą z protezą nogi, na drugim - psycholog układa puzzle na podłodze wraz z kilkuletnim chłopcem.

W Centrum Aktywnej Rehabilitacji Fundacji Avalon wierzymy, że kluczem do zwiększania sprawności i samodzielności jest systematyczna rehabilitacja. Nasz zespół doświadczonych fizjoterapeutów podchodzi do każdego pacjenta indywidualnie.

Pamiętamy też o tym, że człowiek jest całością – dbamy zarówno o ciało, jak i zdrowie psychiczne. Zapewniamy pomoc psychologiczną oraz wsparcie w rozwoju osobistym. Jesteśmy dumni, że możemy oferować szeroki zakres kompleksowych usług, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby naszych Pacjentów.

Dla kogo?

  • Osoby powyżej 18 roku życia z problemami w obrębie narządu ruchu oraz dysfunkcjami neurologicznymi (po udarze mózgu, URK, MPD i inne).
  • Osoby od 0 – 18 roku życia: dzieci przedwcześnie urodzone oraz niemowlęta i dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego, problemami neurologicznymi, genetycznymi, metabolicznymi oraz chorobami sprzężonymi. Zajmujemy się również profilaktyką zaburzeń.

Dorośli

Nasza oferta rehabilitacji dla osób dorosłych

Logotyp Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Rehabilitacja nieodpłatna

Aktywność kluczem do niezależności – program rehabilitacji współfinansowanej ze środków PFRON.

Rysunek kettla i hantla.

Rehabilitacja dofinasowana

Aktywni i samodzielni – program rehabilitacji dofinansowanej w 50% ze środków Fundacji.

Logo Avalon Active

Avalon Active

Zajęcia sportowe i inne, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Zapoznaj się z ofertą dla osób bez orzeczenia o niepełnosprawności

Nie posiadasz orzeczenia o niepełnosprawności a potrzebujesz rehabilitacji?  Zapraszamy na fizjoterapię indywidualną, terapię manualną oraz masaże. Zapoznaj się z naszą płatną ofertą i skontaktuj się z Recepcją Fundacji by umówić się na pierwszą konsultację, podczas której fizjoterapeuta przygotuje dostosowany do Twoich możliwości oraz potrzeb program.

 

 

  • Konsultacja fizjoterapeutyczna wraz z terapią

    90 minut, w tym terapia 60 minut

    150 zł
  • Aktywna rehabilitacja

    60 minut, w tym 10 minut na dokumentację medyczną

    130 zł
  • Rehabilitacja w wodzie

    60 minut

    150 zł
  • Terapia osteopatyczna

    30 – 60 minut

    190 zł
  • Terapia manualna

    30 – 60 minut

    150 zł
  • Terapia powięziowa

    60 minut

    150 zł
  • Masaż tkanek głębokich

    60 minut

    150 zł
  • Masaż leczniczy kręgosłupa

    60 minut

    150 zł
  • Drenaż limfatyczny

    30 minut

    100 zł
  • Terapia neurologopedyczna

    60 minut

    130 zł
  • Terapia logopedyczna

    60 minut

    130 zł
  • Porada psychologiczna

    60 minut

    150 zł
  • Psychoterapia

    60 minut

    150 zł
  • Konsultacja dietetyczna

    90 minut

    170 zł
  • Dietetyk – wizyta kontrolna

    30 – 60 minut

    120 zł
  • Dieta na 1 tydzień

    Jadłospis na 7 dni

    250 zł
  • Pakiet rehabilitacji

    10 godzin

    1250 zł

Umów się na konsultację stacjonarną lub online!

Podczas konsultacji fizjoterapeuta dopasuje pakiet zajęć odpowiedni do Twoich potrzeb i możliwości.

Telefon:

(22) 349 97 71

796 324 328

Mail:

[email protected]

Zespół pracujący z dorosłymi

Metody pracy z dorosłymi

Opinie pacjentów

  • Marek po rehabilitacji w wodzie na basenie prowadzonej przez P. Karolinę był rozluźniony, miał werwę, chęć do życia. Bardzo dziękujemy za podniesienie jakości życia. Przed pandemią dzięki pracy Pani Kasi i Anety (logopedek) Marek coraz ładniej poprawnie mówi. Osoby z otoczenia, w którym się poruszał sam, mogły go zrozumieć. Dziękujemy za wspaniałą pracę. Teraz trochę się cofnął w mowie ale na pewno wróci do prawidłowości przy Pani Dorocie. Widać, że ma fantastyczne podejście i fachowe.

    Mewa z logo Fundacji Avalon
    Rodzice Marka z Warszawy
  • Fundacja Avalon zapewnia mi efektywną rehabilitację od wielu lat. Organizacja zajęć oraz ich merytoryczne przygotowanie są na najwyższym poziomie. Atmosfera na zajęciach jest doskonała i dodatkowo pozytywnie wpływa na efekty rehabilitacji. Wszyscy fizjoterapeuci są świetnie przygotowani do jej prowadzenia.

    Mewa z logo Fundacji Avalon
    Marcin z Warszawy
  • Super przyjazna atmosfera w czasie ćwiczeń – znakomita współpraca z kreatywnym personelem. Dodatkowe zajęcia superanckie.

    Mewa z logo Fundacji Avalon
    Konrad z Warszawy
  • No to powiem tak – mam grono niepełnosprawnych znajomych i zawsze jak ich spotykam, kiedy nie wiedzą gdzie mają iść na rehabilitację – ja zawsze polecam Avalon! Jest super atmosfera, są mega rehabilitanci. Naprawdę jak się wchodzi na salę do Avalonu to czuć atmosferę pracy i atmosferę luzu, więc jest spoko.

    Mewa z logo Fundacji Avalon
    Daniel z Warszawy

    Dzieci

    Dwa zdjęcia: na pierwszym fizjoterapeutka wykonuje z małą dziewczynką ćwiczenia w ramach terapii wzroku, na drugim chłopiec ćwiczy chodzenie przy użyciu podnośnika Levi Care

    Nasza oferta rehabilitacji dla dzieci

    Nasza oferta terapeutyczna dla dzieci obejmuje:

    • rehabilitację bezpłatną, współfinansowaną przez PFRON, 
    • rehabilitację dofinansowaną przez Fundację Avalon,
    • rehabilitację odpłatną (dla osób bez orzeczenia).

    Pacjenci mogą skorzystać z pojedynczych konsultacji lub pakietów zajęć z fizjoterapeutą, psychologiem, logopedą, dietetykiem i osteopatą. W programie mogą wziąć udział osoby od 0 do 18 roku życia.

    Psycholog siedzi przy stoliku z chłopcem i rozmawiają.

    Bezpłatna rehabilitacja dla dzieci

    Zapisz dziecko na darmową konsultację, na której specjaliści dobiorą odpowiednią formę terapii, a następnie zacznijcie bezpłatne zajęcia terapeutyczne.

    Rehabilitacja dofinansowana
    (dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności)

    Pakiety

    10 godzin fizjoterapii dla dzieci
    15h fizjoterapii dla dzieci
    20h fizjoterapii dla dzieci
    5 godzin terapii logopedycznej
    5 godzin terapii psychologicznej
    12 zajęć po 60 minut, stacjonarnie

    Pojedyncze zajęcia

    30 – 60 minut
    60 minut
    30-60 minut
    30 minut

    Logopedia

    30 – 60 minut
    60 minut

    Psychologia

    60 minut
    60 minut

    Dietetyka

    90 minut
    30-60 minut

    Opinie i diagnozy

    Rehabilitacja odpłatna
    (dla dzieci bez orzeczenia o niepełnosprawności)

    Pakiety

    10 godzin fizjoterapii dla dzieci
    15h fizjoterapii dla dzieci
    20h fizjoterapii dla dzieci
    5 godzin
    5 godzin
    12 zajęć po 60 minut, stacjonarnie

    Pojedyncze zajęcia

    30-60 minut
    60 minut
    30-60 minut
    30 minut

    Logopedia

    30 – 60 minut
    60 minut

    Psychologia

    60 minut
    60 minut

    Dietetyka

    90 minut
    30-60 minut

    Opinie i diagnozy

    Na zdjęciu kilkuletni chłopiec siedzi na stołku przy stoliku. Obok niego siedzi logopedka i pokazuje mu obrazki leżące na stoliku.

    Turnusy rehabilitacyjne dla dzieci

    Zapraszamy na turnusy rehabilitacyjne dla dzieci prowadzone w Centrum Aktywnej Rehabilitacji Fundacji Avalon w Warszawie! Wejdź na dedykowaną stronę i dowiedz się więcej.

    Jak zacząć?

    • Umów się na konsultację

      Zadzwoń (22) 349 97 71 lub 796 324 328 lub wyślij maila [email protected]

    • ikona dokumentu

      Przygotuj dokumentację

      medyczną (historia choroby, wyniki badań) oraz orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej

    • Pierwsze zajęcia

      Podczas pierwszych zajęć razem z fizjoterapeutą ustalicie cel i program rehabilitacji

    • Przyjdź do nas

      W umówionym terminie przyjdź do Fundacji na ul. Domaniewską 50 A. Zalecamy wygodne ubranie, niekrępujące ruchów.

      Zespół pracujący z dziećmi

      Metody pracy z dziećmi

      Integracja sensoryczna to odbieranie i poprawne przetwarzanie wszystkich informacji napływających do organizmu człowieka z zewnątrz odbywające się poza świadomością. Pozwala na ocenę i odpowiednią reakcję adekwatną do sytuacji, w której znajduje się człowiek. Rozwój integracji zaczyna się już w życiu płodowym i towarzyszy nam przez całe życie. Teoria integracji sensorycznej opiera się na plastyczności mózgu, tzn. na zdolności naszego ośrodkowego układu nerwowego do wytwarzania nowych połączeń, autonaprawy oraz uczenia się. Kiedy mózg nie jest w stanie właściwie odebrać i zintegrować napływających bodźców reakcje organizmu stają się nieadekwatne do sytuacji. I tak np. metka w ubraniu, która dotyka ciała może zacząć bardzo uwierać i przeszkadzać, światło w pomieszczeniu może wydawać się bardzo ostre, czy odgłosy na ulicy stają się nie do zniesienia. Przy zaburzonej integracji sensorycznej dzięki odpowiedniej stymulacji układu nerwowego mamy wpływ na wzbudzenie reakcji adaptacyjnych, na nauczenie mózgu poprawnego odbierania i przetwarzania bodźców. Terapia integracji sensorycznej polega na odpowiedniej stymulacji układu sensorycznego, przedsionkowego i proprioceptywnego. Rozpoczęcie terapii poprzedzone jest przeprowadzeniem diagnozy, w której ocenia się funkcjonowanie procesów sensorycznych oraz określa się przestrzenie, które wymagają pracy. Po ustaleniu celu i planu terapii można przejść do właściwych ćwiczeń z wykorzystaniem różnorodnego sprzętu.

      Terapia logopedyczna skierowana jest do dzieci przejawiających zaburzenia funkcji komunikacji. Często zaburzenia mowy połączone są z innymi dysfunkcjami rozwojowymi, których objawy nakładają się na siebie. Zadaniem logopedy jest przeprowadzenie wywiadu oraz badania, aby móc postawić cel terapii oraz ustalić jej przebiegu. Właściwe rozpoznanie problemu u dziecka i wdrożenie terapii może znacząco przyśpieszyć rozwój mowy, poprawić komunikację i ogólne funkcjonowanie dziecka. W zależności od potrzeb pacjenta, logopeda przeprowadza ćwiczenia fonacyjne, artykulacyjne, oddechowe, korzysta z elementów terapii manualnej w obrębie twarzy i jamy ustnej. Dla dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi wprowadza się również komunikację wspomagającą i alternatywną.

      Terapia psychologiczna adresowana jest do dzieci z problemami adaptacyjnymi, społecznymi, edukacyjnymi, w trakcie kryzysów rozwojowych oraz z zaburzeniami zachowania i emocji. Pierwszy kontakt z psychologiem polega zawsze na rozpoznaniu sytuacji, czyli konsultacji i zebraniu wywiadu, co pozwala na ustalenie planu działania. Wsparcie psychologiczne polega na pracy nad zrozumieniem swoich emocji oraz reakcji w różnych sytuacjach, na skonfrontowaniu się z trudnościami oraz wypracowaniu sposobów radzenia sobie z nimi. Praca z psychologiem może mieć charakter zarówno krótko-, jak i długoterminowy.

      Jest to kompleksowa metoda badania oraz leczenia stosowana po urazach, operacjach jako przyspieszenie procesu gojenia oraz przy innych problemach w obrębie stawów, mięśni i nerwów.

      Badanie rozpoczyna się od wnikliwego wywiadu, kolejnym etapem jest ocena funkcjonalna oraz badanie manualne. Na podstawie wywiadu terapeuta jest w stanie określić dokładne miejsce występowania objawów, przyczynę bólu oraz struktury odpowiedzialne za pojawienie się dyskomfortu. Leczenie uzależnione jest od przyjętego schematu działania oraz aktualnego stanu pacjenta. Techniki wykorzystywane w terapii manualnej to mobilizacja i manipulacja stawów, neuromobilizacja struktur nerwowych oraz terapia tkanek miękkich.

      Kinesiotaping jest metodą wspomagającą, utrwalającą i wydłużającą efekty działań fizjoterapeuty. Polega na oklejaniu różnych części ciała specjalnymi taśmami, które mają wszechstronne zastosowanie – mogą być rozciągane, naklejane w różnych kierunkach, konfiguracjach, o różnej szerokości, z naciągnięciem tkanek pod nimi lub nie – wszystko zależy od efektu, jaki terapeuta chce uzyskać stosując daną aplikację (tak nazywa się naklejona taśma lub taśmy).

      PNF, czyli torowanie nerwowo-mięśniowe jest to metoda pracy z pacjentami ortopedycznymi i neurologicznymi, polegająca na pobudzaniu połączeń nerwowo-mięśniowych (neuromuscular) poprzez stymulację receptorów czucia głębokiego (do tego odnosi się nazwa proprioceptive) oraz wszystkich innych receptorów. Stymulację tę wykorzystuje się do nauki prawidłowych wzorców ruchu, reedukacji codziennych czynności, w treningu stabilizacji oraz w działaniach przeciwbólowych. Poza wymienionymi metoda ma na celu poprawę koordynacji, zwiększenie wydolności i usprawnienie funkcji życiowych, takich jak oddychanie czy artykulacja. Koncepcja zakłada, iż ludzie w swoich ruchach często poruszają się w pewnych wzorcach i poprzez te wzorce najłatwiej torować (tzn. pobudzać, stymulować) odpowiednią aktywność i koordynację mięśni. Cele obierane w pracy z pacjentem najczęściej dotyczą poprawy jakości wykonywania codziennych czynności, ubierania się, mycia, obsługi w toalecie, chodu. Umiejętności nabyte w czasie terapii pacjent uczy się wykorzystywać w domu. Podczas terapii ważna jest stymulacja dotykowa, słuchowa, wzrokowa oraz wykorzystanie oporu manualnego. W terapii istotne jest także unikanie kompensacji i dokładność ruchu, by pobudzeniu ulegały konkretnie te obszary czy mięśnie, na których nam zależy. Najczęściej zaczyna się od ruchów i czynności, które są dla pacjenta znajome i łatwiejsze do wykonania, aby zwiększyć jego motywację i wiarę we własne siły. Wykorzystuje się także tzw. irradiację, czyli zwiększenie aktywacji mięśni słabych poprzez zaangażowanie silniejszych części ciała.

      Wspomaga dzieci w integracji bodźców napływających z zewnątrz i wielozmysłowym doznawaniu świata. Metoda polisensoryczna polega na usprawnieniu wszystkich zmysłów: smaku, węchu, wzroku, słuchu, dotyku oraz czucia proprioceptywnego. Dziecko wprowadzane jest stopniowo w tę terapię – początkowo poprzez zbudowanie ciekawości otaczającymi go bodźcami dąży się do aktywnego uczestniczenia dziecka w zajęciach, doznawania i poznawania. Atmosfera zajęć jest ukierunkowana na relaks, harmonię, odprężenie, tak aby stworzyć komfortowe i bezpieczne warunki do zapoznawania, oswajania i uczenia się nowych bodźców – dotykowych, słuchowych, świetlnych etc.

      Skierowana do dzieci, które mają problemy z motoryką małą, odpowiedzialną za rysowanie, pisanie, chwytanie przedmiotów oraz wszystkie czynności, które wymagają precyzyjnego chwytu. Jak każda terapia musi być poprzedzona wywiadem i badaniem dziecka, w celu ustalenia planu terapii i obszarów do pracy. Terapeuta zajmuje się w pierwszej kolejności wzmocnieniem mięśni, usprawnieniem motoryki dużej, aby zbudować fundamenty do pracy nad motoryką małą. Terapia ręki jest również pomocna we wspieraniu rozwoju mowy u pacjenta, co wynika z sąsiedniego położenia w mózgu ośrodków mowy i ośrodków odpowiedzialnych za ruchy ręki.

      Terapia widzenia jest szczególnie ważna u dzieci ponieważ zaburzenia tego zmysłu u małych dzieci mogą powodować opóźnienie nauki chodzenia, a w późniejszym wieku trudności z nauką, czytaniem, pisaniem, czy równowagą. Przed rozpoczęciem terapii konieczna jest ocena podstawowych i wyższych funkcji wzrokowych dziecka. Na tej podstawie ustala się cel i plan terapii polegający na nauce dziecka optymalnego korzystania z maksymalnego zakresu swoich możliwości, oraz w przypadku dzieci starszych poprawie i stymulacji wyższych funkcji wzrokowych. Nieodłącznym elementem terapii jest współpraca z rodzicami – instruktaż oraz zalecenia pracy z dzieckiem w warunkach domowych.

      Trening odbywa się w grupach poprzez zabawę i ćwiczenia. Celem treningu jest wypracowanie w dzieciach skutecznych strategii radzenia sobie w trudnych dla nich sytuacjach oraz nauce prawidłowych zachowań społecznych, tzn. rozpoznawaniu i kontrolowaniu emocji, wzajemnym szacunku, współpracy, przyjmowaniu odmowy i krytyki. Nabycie tych umiejętności dodatkowo wzmacnia w dzieciach poczucie własnej wartości, sprawczości oraz wiary w siebie. Ćwiczenia są ukierunkowane zarówno na pracę w grupie i interakcje z innymi uczestnikami, jak i na skupienie się na swoim ciele tu i teraz, oddechu oraz własnych emocjach.

      Jest to jedna z metod podejścia osteopatycznego. To terapia całkowicie nieinwazyjna, polegająca na bardzo delikatnej pracy rąk terapeuty. W naszym organizmie oprócz dobrze znanych nam dwóch rytmów – bicia serca (tętno) oraz rytmu oddechowego, mamy trzeci rytm, który wyznacza tętnienie płynu mózgowo-rdzeniowego. Poprzez precyzyjną palpację i delikatne uciski w okolicy kości czaszki, klatki piersiowej, przepony, miednicy i kości krzyżowej, terapeuta stara się przywrócić naturalny, fizjologiczny przepływ płynów w ciele pacjenta. Zbalansowanie napięć i usunięcie blokad pozwala na uruchomienie naturalnej zdolności do samoregulacji autonomicznego układu nerwowego. Poprzez przywrócenie równowagi między współczulnym i przywspółczulnym układem nerwowym, terapia czaszkowo-krzyżowa ułatwia zachowanie homeostazy, czyli odpowiedniej równowagi w organizmie, koniecznej do prawidłowego przebiegu różnych procesów i uruchomienia zdolności organizmu do samoleczenia. Stymulując wyżej wspomniane obszary terapeuta podąża za ruchem tkanek, uwalniając w ten sposób powstałe napięcia. Poprzez wpływ na układ powięzi terapia ta pośrednio oddziałuje na pracę wszystkich narządów i układów (nerwowego, mięśniowego, kostnego, limfatycznego, krążenia, endokrynnego, oddechowego). Źródłem zaburzeń systemu czaszkowo-krzyżowego mogą być zarówno urazy mechaniczne (wypadki, urazy, przeciążenia), jak i przewlekłe schorzenia, czynniki psychiczne (stres) czy okołoporodowe.

      Platforma Galileo to platforma wibracyjna o takiej amplitudzie i częstotliwości wibracji, które pobudzają sekwencję ruchów analogiczną do ludzkiego chodu. Trening z wykorzystaniem platformy jest skierowany przede wszystkim do pacjentów, u których pracuje się nad wzmocnieniem mięśni, poprawą jakości chodu, równowagą, jakością ruchów, normalizacją napięcia mięśniowego, poprawą czucia głębokiego oraz zwiększeniem gęstości kości.

      System podwieszenia sufitowego wraz z systemem uprzęży, który jest wykorzystywany do reedukacji chodu. Stwarza pacjentom, którzy na co dzień nie są w stanie samodzielnie chodzić, bezpieczną przestrzeń do pionizacji i chodu. Pacjent korzystający z systemu Levi Care ma również do dyspozycji bieżnię oraz schodki rehabilitacyjne.

      Spotkanie z dietetykiem polegające na zebraniu wywiadu, poznaniu nawyków żywieniowych pacjenta, wykonaniu pomiarów ciała oraz pomiarze masy ciała (pacjenci poruszający się na wózkach mają możliwość skorzystania z wagi najazdowej). Dietetyk rozpoznaje problem oraz ustala cel dalszej współpracy. W zależności od potrzeb pacjenta rozpisywany jest jadłospis, bądź dalsze zalecenia żywieniowe.

      Podstawowym założeniem osteopatii jest zdolność do samoistnego dążenia wszystkich organizmów do osiągnięcia równowagi, inaczej nazywanej homeostazą lub optymalnym dobrostanem. Holistyczne podejście do pacjenta w osteopatii wymaga bardzo szczegółowej wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz embriologii człowieka, ponieważ wszystkie układy tworzące nasze ciało oraz umysł stanowią całość i oddziałują na siebie nawzajem. Zadaniem osteopaty jest znalezienie pierwotnej przyczyny dysfunkcji hamującej zdolności do samoregeneracji naszego organizmu, która czasami może się znajdować w miejscu pozornie nie związanym z danym problemem. Wszelkie zaburzenia pracy mięśni czy narządów wewnętrznych są oznaką wyczerpania się możliwości adaptacyjnych naszego organizmu, który będzie manifestował to poprzez zewnętrzne objawy takie jak: bóle mięśniowe, migreny, problemy z trawieniem i wchłanianiem substancji odżywczych, nietolerancje pokarmowe, refluks, osłabienie odporności, zwiększone ciśnienie krwi, zakwaszenie organizmu, zwiększona aktywność układu współczulnego. Metodą pracy osteopatów są techniki manualne, które w zależności od problemu będą oddziaływać na różne układy: mięśniowo-szkieletowy, wisceralny (czyli odnoszący się do pracy narządów wewnętrznych), autonomiczny, limfatyczny, emocjonalny.

      Otoskopia to wziernikowanie ucha, pozwala na wizualną ocenę przewodu słuchowego zewnętrznego oraz błony bębenkowej. U dzieci zaleca się, aby było to rutynowe badanie szczególnie, gdy przechodzą infekcje górnych dróg oddechowych.

      Tympanometria to nieinwazyjna i bezbolesna metoda badania ucha środkowego, pozwalająca na ocenę podatności błony bębenkowej na zmiany ciśnienia w przewodzie słuchowym zewnętrznym. Wykonywana jest głównie u osób z podejrzeniem niedosłuchu, złej drożności trąbki słuchowej, bądź niedowładu mięśnia twarzowego.

      Funkcjonalna ocena widzenia, to zarówno ocena jak i rehabilitacja. W trakcie oceny sprawdza się parametry funkcjonowania wzrokowego (ostrość, funkcje okoruchowe, widzenie barw, wrażliwość na kontrasty etc.), wykorzystanie wzroku podczas czynności dnia codziennego oraz funkcjonalne widzenie – korzystanie z możliwości wzorkowych podczas przemieszczania się i orientacji w przestrzeni. Po przeprowadzonym badaniu, zebraniu wywiadu oraz obserwacji dziecka terapeuta ustala cel oraz plan rehabilitacji, udziela zaleceń odnośnie dostosowania przestrzeni w najbliższym otoczeniu dziecka oraz współdziała z zespołem terapeutów w celu optymalnego dostosowania innych terapii pod kątem potrzeb dziecka. Do oceny niektórych parametrów funkcjonalnej oceny widzenia wykorzystuje się odpowiednio dostosowaną do tego salę, która dzięki czarnym ścianom i przyciemnianym oknom stwarza odpowiednie warunki do badania i pracy z dzieckiem.

      Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) to metody wspierania osób, które mają trudności w werbalnej komunikacji, w wyrażaniu swoich potrzeb, preferencji, myśli. Komunikacja wspierająca w przypadku dzieci z zaburzonym rozwojem mowy opiera się na wykorzystaniu symboli (gestów, bądź znaków graficznych), które wspomagają proces nabywania mowy, wspierając w rozumieniu i używaniu języka. Symbole wykorzystywane są jednocześnie z mową, ale jej nie zastępują. Komunikacja alternatywna natomiast skierowana jest do dzieci, które nie mogą mówić, nie używają mowy do komunikacji, bądź mają trudności w zrozumieniu mowy. Również polega na wykorzystaniu gestów, symboli, obrazów, przedmiotów, dzięki którym możliwy będzie kontakt i porozumienie się z otoczeniem.

      Wsparcie i uzupełnienie terapii dziecka. Kontakt z odpowiednio przeszkolonym i przygotowanym do takiej pracy psem uczy dzieci przełamywania swoich lęków, rozwija koncentrację, stymuluje zmysły, wspomaga funkcje poznawcze oraz komunikację werbalną. Dogoterapia ma również pozytywny wpływ na stan psychiczny – redukuje stres, relaksuje, wycisza.

      Trening relaksacyjny ukierunkowany jest na polepszenie samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Poprzez odprężenie ciała, rozluźnienie mięśni, pracę z oddechem i świadomością ciała równocześnie poprawia się koncentrację, uwagę, rozwija wyobraźnię, redukuje stres, lęk i agresję. Trening relaksacyjny może być prowadzony różnymi metodami, jednak zawsze zawiera w sobie przygotowujące ćwiczenia odreagowujące i oddechowe, które pomagają uczestnikom wejście w stan odprężenia.

      Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne zakłada wpływ ruchu na rozwój psychoruchowy dziecka i korekcję już powstałych zaburzeń. Ćwiczenia ruchowe oraz swobodna ekspresja mają przybliżyć dziecko do poznania własnego ciała, następnie poznania jego wpływu i oddziaływania na otoczenie, drugiego człowieka, grupę. Główne cele metody to oddziaływanie i rozwijanie sfery motorycznej (relaks, rozluźnienie, poznanie własnego ciała), poznawczej (rozpoznanie wpływu własnego ciała na otoczenie), emocjonalnej (poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, zaufania, przyjemności) i społecznej (nawiązywanie kontaktu z innymi, wytwarzanie więzi w grupie).

      Metoda NDT-Bobath została stworzona w latach 40. XX wieku w celu usprawniania dzieci – wcześniaków, niemowląt i dzieci starszych. Zakłada pomoc dziecku w wielopłaszczyznowym rozwoju i uzyskiwaniu niezależności w życiu w jak najwyższym stopniu, na jaki pozwala istniejące uszkodzenie OUN (Ośrodkowego Układu Nerwowego). Głównymi obszarami działania w trakcie terapii metodą NDT-Bobath jest: wpływanie na napięcie mięśniowe (wyciszanie wzmożonego napięcia mięśniowego i pobudzanie obniżonego), hamowanie nieprawidłowych odruchów, stymulowanie punktów kontroli ruchu podczas wyzwalania prawidłowych ruchów, przenoszenie nabytych i utrwalonych umiejętności z sali rehabilitacyjnej na czynności dnia codziennego. Bardzo istotne podczas ćwiczeń jest poczucie bezpieczeństwa u dziecka, metoda NDT-Bobath jest lubiana przez dzieci, ponieważ jest metodą bezbolesną, delikatną. Terapeuta dostraja się do rytmu i tempa pacjenta. Dzięki indywidualnemu podejściu, zaopiekowaniu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dziecka terapeuta buduje oprócz sprawności, poczucie pewności tak, żeby dziecko mogło przekładać swoje umiejętności na co dzień i w pełni swoich sił uczestniczyć w życiu rodzinnym i społecznym. Metoda NDT-Bobath angażuje również rodziców. Prawidłowa edukacja rodziców pod kątem pielęgnacji, zabawy, noszenia, karmienia, pozwala na utrwalanie etapów osiągniętych z terapeutą.

      Poznaj nasze Centrum Aktywnej Rehabilitacji dla dzieci

      • Poczekalnia, w której znajdują się fotele, a na ścianach wiszą kolorowe rysunki.
      • Gabinet fizjoterapeutyczny, w którym znajduje się podnośnik Levi Care i inne akcesoria do rehabilitacji.
      • Sala rehabilitacyjna z lustrami, w której znajdują się maty, piłki i inne akcesoria do ćwiczeń.
      • Gabinet fizjoterapeutyczny, w którym znajduje się podnośnik Levi Care i inne kolorowe akcesoria do rehabilitacji, a na ścianach wiszą rysunki zwierząt.
      • Jasny i przestronny gabinet fizjoterapeutyczny, w którym znajdują się liczne pomoce do rehabilitacji, a na ścianach wiszą rysunki zwierząt.
      • Gabinet psychologiczny, w którym znajdują się sofa, fotele, stolik, szafka z grami planszowymi i innymi pomocami edukacyjnymi.
      • Jasny i przestronny gabinet fizjoterapeutyczny, w którym znajduje się stół do masażu.
      • Gabinet psychologiczny, w którym znajduje się stolik, krzesełka, fotele i szafka z pomocami edukacyjnymi.
      • Jasny i przestronny gabinet fizjoterapeutyczny, w którym znajduje się stół do masażu, a na ścianach wiszą rysunki zwierząt.
      • Sala rehabilitacyjna z lustrami, w której znajdują się maty, piłki, skrzynia i inne pomoce.
      • Gabinet logopedyczny, w którym znajduje się lustro i szafka z pomocami i grami edukacyjnymi.
      • Gabinet logopedyczny, w którym znajduje się lustro i szafka z pomocami i grami edukacyjnymi, stolik z krzesłami oraz stół do masażu.
      grupa dzieci puszcza bańki mydlane

      Avalon Kids

      To projekt, którego misją jest wyrównywanie szans pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością i pełnosprawnymi. Poprzez wspólną zabawę i naukę uczestnicy zajęć integrują się, co bezpośrednio przyczynia się do społecznej zmiany w postrzeganiu osób z niepełnosprawnościami.

      Najczęściej zadawane pytania

      Skontaktuj się z nami: [email protected] / tel. 22 349 97 71 / kom. 796 324 328 i zapisz się na bezpłatną konsultację (stacjonarną lub online) prowadzoną przez naszego fizjoterapeutę.

      Podczas konsultacji rehabilitant, na podstawie badania fizjoterapeutycznego oraz danych zebranych podczas wywiadu, ustali wraz z Tobą cel i program rehabilitacji.

      Na konsultację przynieś orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał), dokumentację medyczną (wypis ze szpitala, badania RTG, CD z badaniem) oraz opisy wyników badań.

      Osoby, które są zapisane na konsultację online, są proszone o przesłanie dokumentacji w formie skanów / czytelnych zdjęć na maila Recepcji, nie później niż dzień przed konsultacją.

      Aby rozpocząć rehabilitację potrzebne jest zaświadczenie o braku przeciwwskazań do rehabilitacji, o które można poprosić lekarza prowadzącego lub lekarza pierwszego kontaktu. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy; po tym czasie trzeba przynieść nowe.

      Informacja o rehabilitacji w naszej placówce do przekazania lekarzowi jest dostępna w sekcji „Dokumenty do pobrania”.

      Orzeczenie jest ważne przy odpłatności za rehabilitację. Osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej mogą skorzystać z programu rehabilitacji „Aktywność kluczem do niezależności”, współfinansowanego z PFRON (R-05, N-10, stopień umiarkowany lub znaczny; udział w projekcie osób z orzeczonym lekkim stopniem niepełnosprawności może stanowić nie więcej niż 10% ogółu beneficjentów ostatecznych projektu. Przy weryfikacji tego wskaźnika nie są brani pod uwagę beneficjenci ostateczni z orzeczonym lekkim stopniem niepełnosprawności z uwagi na niepełnosprawność intelektualną, całościowe zaburzenia rozwojowe, długotrwałą, chroniczną niepełnosprawność o charakterze psychicznym, niepełnosprawność sprzężoną, chorobę nowotworową piersi) oraz z rehabilitacji dofinansowanej przez Fundację (bez względu na stopień). Osobom bez orzeczenia możemy zaproponować rehabilitację odpłatną.

      Zajęcia można odwołać najpóźniej dzień wcześniej do godziny 21.00 (można odwołać telefonicznie, mailowo, przez sms).

      Zajęcia realizowane w stałych terminach, można odwołać maksymalnie do 3 tygodni. Dłuższa przerwa w zajęciach będzie skutkowała utratą stałego terminu.

      Pojedynczy termin jest aktualny wyłącznie tego danego dnia na daną godzinę, na którą jesteś zapisany/zapisana. Umawiając takie pojedyncze wizyty możesz dostosowywać intensywność, godziny zajęć do swoich planów.

      Stały termin np. w środy od danej daty oznacza, że masz zajęcia co tydzień, w każdą środę, na daną godzinę, z danym fizjoterapeutą. Od lipca 2022 r. z zasady co maksymalnie 6 miesięcy nastąpi zmiana terapeuty.

      Tak, w zależności od wolnych miejsc. Można także dodać bądź odjąć termin rehabilitacji. Zmiany terminu dokonuje się mailowo, telefonicznie bądź osobiście w Recepcji Fundacji.

      Polecając naszą rehabilitację innej osobie otrzymasz rabat 10% (niezależnie od tego, ilu osobom poleciłeś rehabilitację). Rabat jest jednorazowy na zakup jednego karnetu. Osoba, której rehabilitacja została polecona, przy zakupie karnetu powinna poinformować, kto polecił jej rehabilitację.

      Prowadzimy indywidualne zajęcia z fizjoterapeutą, w tym: kinezyterapię (czyli ćwiczenia indywidualne różnymi metodami), masaże, terapię manualną, rehabilitację w wodzie. Więcej na temat metod z jakich korzystamy znajdziesz w sekcji „Metody terapii”.