Przejdź do głównej zawartości

Kampanie społeczne
Fundacji Avalon

Od 2018 roku Fundacja Avalon realizuje ogólnopolskie kampanie społeczne, których celem jest zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie. Działamy na rzecz równego traktowania i łamania stereotypów. Pokazujemy, że niepełnosprawność nie może być źródłem społecznego wykluczenia.

    Do tej pory zrealizowaliśmy kampanie:

    Teraz mnie widzisz?

    „Teraz mnie widzisz?” to szósta z kolei ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon. Projekt był współfinansowany przez Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych – PFRON. Pomysł na kampanię wyrósł z doświadczeń osób z niepełnosprawnościami, które choć bardzo różne, mają kilka wspólnych mianowników, między innymi to, że ludzie skupiają się na ich niepełnosprawności, zaś człowiek jej doświadczający usuwa się w cień, stając się niewidzialnym. Kampania promuje ideę inkluzywnego społeczeństwa, każdy jest w pełni zauważany i może realizować swoje ambicje i plany na równych zasadach – w przestrzeni publicznej, zawodowej i społecznej.

    Konkurs fotograficzny Mam tak samo jak Ty! Artystyczne sceny z życia codziennego!

    W 2023 roku Fundacja Avalon przeprowadziła II edycję konkursu fotograficznego z okazji 3 grudnia – Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami. Hasłem przewodnim było „Mam tak samo jak Ty – artystyczne sceny z życia codziennego”.

    Udział mógł wziąć każdy – osoby z niepełnosprawnościami i bez, profesjonalni fotografowie i amatorzy.

    Na konkurs nadesłano 231 prac, z czego jury wyróżniło 12 prac. W ramach akcji zorganizowana była wystawa zwycięskich prac oraz aukcje charytatywne, z których dochód wsparł realizację celów statutowych Fundacji.

    Szanuję. Nie dyskryminuję!

    5 maja 2023 roku, wraz z Europejskim Dniem Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, Fundacja Avalon zainicjowała ogólnopolską akcję – Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. W jej ramach rozpoczęto zbieranie podpisów pod deklaracją „Szanuję. Nie Dyskryminuję!” oraz opublikowano spot przedstawiający codzienne sytuacje, w których OzN doświadczają nierównego traktowania i braku akceptacji. Ponadto podano do publicznej wiadomości wyniki badań z 2023 roku na temat dyskryminacji, w których wzięły udział osoby z niepełnosprawnościami w różnym wieku. Odbył się także piknik, mający na celu integrację uczestników o różnym stopniu sprawności w trakcie sportowych i kulturalnych aktywności.

    Nic co ludzkie nie jest nam obce

    W grudniu 2022 roku wystartowała kampania „Nic co ludzkie nie jest nam obce”. Do projektu zaproszonych zostało sześć osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, różnej płci, w różnym wieku, w różnych sytuacjach życiowych. W spotach video, bohaterowie oraz ich bliscy, mierzą się z codziennymi, często niemożliwymi do przewidzenia sytuacjami. W scenach z ich życia, każdy odnajdzie cząstkę własnej codzienności.

    Kampania obejmowała spoty telewizyjne, radiowe, reklamę na nośnikach zewnętrznych i w Internecie, a także szerokie działania w mediach społecznościowych, PR-owe oraz działania we współpracy z twórcami internetowymi. Projekt powstał z potrzeby zmiany społecznego postrzegania niepełnosprawności oraz osób jej doświadczających w znacznie szerszym ujęciu – pełnienia różnych funkcji społecznych i życiowych.

    Pełnosprawni w miłości

    Kampania „Pełnosprawni w miłości” powstała w 2021 roku z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z seksualnością i rodzicielstwem osób z niepełnosprawnością ruchową. Promuje ideę otwartości na niepełnosprawność w debacie o rodzicielstwie, związkach i możliwościach nawiązywania relacji interpersonalnych, wokół których narosło wiele stereotypów i uprzedzeń.

    W kampanii udział wzięli: Anna Klecha, Miłosz Przybyłek, Sylwia i Tomek Stankiewiczowie oraz Ania i Artur Wachowiczowie wraz córeczką Hanią. W spotach telewizyjnych i towarzyszącej kampanii sesji zdjęciowej zdecydowali się pokazać część swojego życia, codzienne chwile z bliskimi – miłość, czułość i intymność.

    EXTRAsprawni 2020

    Trzecia edycja kampanii „EXTRAsprawni” została zrealizowana pod hasłem „Wystarczy zacząć”, które niesie w sobie zachętę do tego, by nie uznawać swojej niepełnosprawności lub innych przeszkód za słabości, podjąć wyzwanie, zrobić pierwszy krok i ruszyć w drogę do aktywności życiowej i samorealizacji. Spoty telewizyjne i internetowe zachęcały do rozwijania sportowych pasji i realizacji marzeń, pomimo wszelkich życiowych przeciwności.

    EXTRAsprawni 2019

    Ideą projektu w 2019 roku było pokazanie, że sport uprawiany przez osoby z niepełnosprawnościami jest równie emocjonujący i godny uwagi, jak sport osób pełnosprawnych. W kampanii zaprezentowano, że wysiłek i zaangażowanie sportowców z niepełnosprawnościami oraz sprawnych są takie same.

    EXTRAsprawni 2018

    Kampania „EXTRAsprawni” powstała w ramach projektu Avalon Extreme. Celem akcji było upowszechnianie pozytywnych postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnościami i wiedzy dotyczącej niepełnosprawności. Kampania ukazywała, że każdy powinien mieć równe prawa do aktywności społecznej i sportowej, a ograniczenia istnieją przede wszystkim w świadomości zarówno osób z niepełnosprawnościami, jak i pełnosprawnych.