Poradnik savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami
Jeżeli nie masz częstego kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami i czujesz się niepewnie czy niezręcznie, gdy do niego dojdzie, ten poradnik jest dla Ciebie. Znajomość zasad savoir-vivre’u pomoże Ci czuć się swobodniej i bardziej naturalnie podczas rozmowy z OzN. Jest to też jeden ze sposobów zabezpieczenia siebie przed nieświadomymi zachowaniami o charakterze dyskryminacyjnym.
Badania i publikacje
Publikacje ogólne
Raport z badań na temat wizerunku osób z niepełnosprawnościami w mediach
Obrazy, z jakimi spotykamy się w przekazach medialnych, wpływają na naszą świadomość i postawy wobec innych. Fundacja Avalon z okazji drugiej edycji Miesiąca Walki z Dyskryminacją OzN postanowiła zbadać, jak odbierany jest wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach i czy istnieje potrzeba zwiększenia reprezentacji w kulturze.
Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami – raport Fundacji Avalon
Według przeprowadzonych w 2023 roku bada ponad 80% osób z niepełnosprawnościami twierdzi, że przynajmniej w niewielkim stopniu ma poczucie przynależności do grupy dyskryminowanej ze względu na niepełnosprawność. Zauważalnym zjawiskiem jest również to, że media ukazują w różnych sytuacjach tylko niepełnosprawności widoczne.
Publikacje Projektu Sekson
Broszura „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnościami – to warto wiedzieć!”
Broszura została opracowana na podstawie wyników badań zrealizowanych w 2020 roku przez Fundację Avalon „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową”. Znajdują się w niej również również informacje na temat wpływu stereotypów i języka na postrzeganie osób z niepełnosprawnością.
Broszura edukacyjna „Skuteczna Komunikacja i Obsługa Pacjentów i Pacjentek z Niepełnosprawnościami”
Broszura edukacyjna została wydana w ramach akcji społecznej “Zbadaj się, nie odkładaj!” organizowanej przez Fundację Avalon w kwietniu 2024 roku. Materiał powstał w celu wsparcia personelu medycznego w obsłudze pacjentów i pacjentek z niepełnosprawnościami.
Raport z badań zrealizowanych na potrzeby kampanii „Pełnosprawni w miłości”
Badanie zostało zrealizowane w okresie grudzień 2021 – luty 2022 przez agencję badawczą Mind & Roses na zlecenie Fundacji Avalon. Sprawdzano zmianę postaw społecznych w stosunku do osób z niepełnosprawnościami w kontekście działań prowadzonych w ramach kampanii.