Jak Fundacja Avalon pomaga w apelowaniu o wpłaty?
Fundacja Avalon umożliwia osobom z niepełnosprawnościami oraz przewlekle chorym założenie indywidualnego subkonta, na którym można zbierać środki pochodzące z darowizn oraz 1,5% podatku. Narzędzia opisane poniżej umożliwiają zbieranie środków na leczenie, rehabilitację, transport czy życie codzienne.
Od 2009 roku Fundacja Avalon posiada status OPP (Organizacji Pożytku Publicznego), co oznacza, że jest uprawniona do otrzymywania 1,5% podatku na cele statutowe oraz na rzecz swoich podopiecznych (poprzez nadany każdemu z nich indywidualny numer subkonta). Podopieczni mogą również apelować o darowizny. Darowiznę może w dowolnym momencie wpłacić każda osoba, także z zagranicy. Dużym udogodnieniem jest umożliwienie przekazywania darowizn za pomocą szybkich przelewów internetowych PayU.
Profil podopiecznego: publiczny i niepubliczny
Każdy beneficjent Fundacji może skorzystać z indywidualnego profilu podopiecznego w formie publicznej lub niepublicznej.
Publiczny profil podopiecznego to narzędzie udostępniane na stronie internetowej Fundacji, w zakładce „Nasi Podopieczni”.
Publiczny profil podopiecznego zawiera opis i zdjęcie danej osoby. Umożliwia wyszukanie podopiecznego po wpisaniu w wyszukiwarce jego nazwiska lub numeru subkonta. Posiadanie profilu publicznego ułatwia apelowanie w Internecie czy mediach społecznościowych. Bezpośrednio z profilu można pobrać ulotkę i wizytówkę w wersji elektronicznej oraz skorzystać z personalizowanych materiałów promocyjnych: nakładki na zdjęcie profilowe, grafikę do posta do apelowania o 1,5% podatku na Facebooku lub spersonalizowane grafiki dotyczące przekazania SMSa Charytatywnego oraz przelewu na telefon BLIK.
Profil publiczny to przede wszystkim panel wpłat, za pośrednictwem którego darczyńca może szybko i wygodnie przekazać darowiznę na rzecz podopiecznego za pomocą wybranej przez siebie metody płatności m.in. szybkich przelewów PayU, przelewu przez serwis PayPal lub rozliczyć PIT za pomocą spersonalizowanego linku do programu e-pity.
Profil niepubliczny to alternatywne narzędzie dla osób, które nie chcą widnieć na stronie internetowej Fundacji. Mogą skorzystać wówczas z otrzymanego od Fundacji linku do swojego spersonalizowanego panelu wpłat. Profilu niepublicznego nie da się wyszukać w zakładce „Nasi Podopieczni” na stronie Fundacji Avalon, jest on dostępny jedynie pod wspomnianym linkiem. To podopieczny decyduje komu, kiedy i jaką drogą udostępni link. Profil nie zawiera zdjęcia ani spersonalizowanej treści apelu, zawiera natomiast wszystkie niezbędne dane do dokonania wpłaty przez potencjalnego darczyńcę lub rozliczenia PIT za pomocą spersonalizowanego linku do programu e-pity.
W każdej chwili można zdecydować się na zmianę profilu z niepublicznego na publiczny, wystarczy przesłać mailową dyspozycję zmiany profilu na adres: [email protected].
Ulotka i wizytówka w wersji papierowej i elektronicznej
Osobom posiadającym subkonto Fundacja zapewnia wydruk spersonalizowanych ulotek i wizytówek papierowych oraz przygotowanie ulotki i wizytówki w formie elektronicznej.
Każda osoba może raz w roku zamówić 200 sztuk bezpłatnych ulotek i 200 sztuk bezpłatnych wizytówek.
W obrębie 200 sztuk darmowych ulotek można skorzystać z ulotek w języku polskim oraz ulotek w języku angielskim. Ulotki możemy wydrukować w dowolnych, wskazanych przez Podopiecznego proporcjach.
W obrębie 200 darmowych wizytówek można zamówić dowolną, wybraną przez siebie ich ilość.
Nie ma możliwości wymiany ulotek na wizytówki i odwrotnie. Aby zamówić ulotki lub wizytówki należy przesłać dyspozycję mailowo na adres [email protected].
Zewnętrzne programy donacyjne umożliwiające zbieranie środków
Posiadając subkonto w Fundacji Avalon można korzystać z dodatkowych sposobów pozyskiwania środków na swoje potrzeby. Do ich uruchomienia niezbędny jest profil publiczny podopiecznego.
Allegro
Fundacja Avalon posiada konto w serwisie Allegro. Serwis ten umożliwia organizacjom pozarządowym zbieranie środków na cele statutowe oraz na rzecz swoich podopiecznych drogą sprzedaży ofert charytatywnych ze wskazaniem konkretnego celu.
Założenie Celu Zbiórki, wystawienie ofert i uczestnictwo w organizowanych aukcjach jest całkowicie bezpłatne – uczestnicy nie są obciążeni prowizją od sprzedaży na portalu. Sprzedający zrzeka się swojego dochodu, a środki ze sprzedaży oferty charytatywnej trafia na subkonto, dla którego założono cel zbiórki.
FaniMani
Pomoc Fundacji to także współpraca z serwisem FaniMani.pl, dzięki któremu osoby robiące zakupy przez Internet mogą pomagać wybranym organizacjom. W programie uczestniczy ponad 1800 wiodących sklepów internetowych, a kupowanie za pośrednictwem tego serwisu nie generuje dodatkowych kosztów. Kupujący robi zakupy za taką samą cenę, a sklep przekazuje część zysku na rzecz konkretnych podopiecznych.
Aby założyć cel zbiórki na Allegro lub profil w sersie FaniMani podopieczny musi posiadać publiczny profil na stronie Fundacji oraz skontaktować się mailowo z Działem Subkont na adres [email protected].
Informacje o wszystkich formach wsparcia podopiecznych Fundacji Avalon zamieszczone są na stronie Wsparcie podopiecznych.
Pobierz jako PDF