Przejdź do głównej zawartości

Dodatkowe możliwości zbierania środków

Jak zorganizować zbiórkę pieniędzy na Facebooku?

Facebook umożliwia organizowanie charytatywnych zbiórek pieniędzy na rzecz zarejestrowanych w serwisie organizacji non-profit, w tym też Fundacji Avalon. Zbiórka pieniędzy może być założona przez każdego, kto jest zarejestrowany na Facebooku.

Taką zbiórkę może rozpocząć podopieczny Fundacji Avalon, rodzina i przyjaciele, ale i wszystkie osoby niezwiązane, które chcą wspomóc podopiecznych Fundacji Avalon.

Facebook umożliwia zorganizowanie 2 rodzajów zbiórek pieniędzy:

  • zbiórka pieniędzy przy okazji urodzin użytkownika Facebooka (można rozpocząć na 2 tygodnie przed urodzinami, o czym Facebook informuje odpowiednio wcześniej),
  • zbiórka pieniędzy z własnej inicjatywy użytkownika Facebooka (można rozpocząć w każdym momencie i na dowolny okres czasu).

Zbiórkę pieniędzy można zorganizować bezpośrednio z własnego profilu użytkownika (w tym wypadku użytkownik musi sam wybrać Fundację Avalon jako wspieraną organizację), jak i z fanpage Fundacji Avalon na Facebooku wybierając możliwość Zbierz pieniądze.

Przycisk z napisem zbierz pieniądze

Również wchodząc w poniższy link następuje przekierowanie do strony Facebooka, z której można rozpocząć zbiórkę po uprzednim zalogowaniu się do swojego indywidulanego profilu (w tym wypadku również użytkownik musi sam wybrać Fundację Avalon jako wspieraną organizację): https://www.facebook.com/fundraisers?create&source=help_center_how_to_create_fundraiser

Podczas organizacji zbiórki jej organizator – użytkownik Facebooka, może określić dowolną kwotę jaką zamierza uzbierać na rzecz podopiecznego Fundacji Avalon. Jeżeli docelowa kwota nie zostanie uzbierana środki i tak zostaną przekazane na wskazany cel. Zebrane środki ze zbiórki, podopieczni mogą przeznaczyć na koszty leczeniarehabilitacji, ale również na koszty dojazdów i koszty życia codziennego.

Wszelkie informacje w sprawie organizacji zbiórek pieniędzy można znaleźć również bezpośrednio na Facebooku.

Jak opisać zbiórkę, aby środki trafiły na konkretne subkonto?

WAŻNE!

Aby środki ze zbiórki trafiły na konkretne subkonto w tytule zbiórki pieniędzy należy podać nazwisko i numer subkonta podopiecznego, którego zbiórka dotyczy.

Kiedy i w jakiej formie środki wpływają na subkonto?

Środki gromadzone poprzez zbiórki pieniędzy na Facebooku wpływają na konto Fundacji Avalon w EURO (płatności przez Facebooka nie są obsługiwane przez polskich pośredników).

Minimalna kwota, od której dokonywane są wypłaty na konto Fundacji Avalon to 100 euro. Po przekroczeniu tej kwoty środki będę wypłacane dwa razy w miesiącu na konto Fundacji Avalon.

Jeżeli w danym okresie łączna kwota wpłat ze wszystkich zbiórek na rzecz podopiecznych Fundacji Avalon przekroczy 100 euro Facebook będzie wypłacał środki w następujący sposób:

  • środki przekazane od 1 do 15 dnia miesiąca zostaną przekazane na konto Fundacji Avalon w pierwszych dniach kolejnego miesiąca,
  • środki przekazane od 16 dnia miesiąca do końca miesiąca zostaną przekazane na konto Fundacji Avalon w drugiej połowie kolejnego miesiąca.

Przykład:

Jeżeli wpłata na rzecz danej zbiórki zostanie dokonana 5 maja, będzie ona przekazana na konto Fundacji Avalon w pierwszych dniach czerwca. Jeżeli wpłata na rzecz danej zbiórki zostanie dokonana 20 maja, będzie ona przekazana na konto Fundacji Avalon w drugiej połowie kolejnego miesiąca.

Ze względu na to, że wpłaty z Facebooka dokonywane są w euro, wysokość środków zaksięgowanych na subkoncie podopiecznego może się różnić od wysokości środków zgromadzonych bezpośrednio przez Facebooka. Środki będę przy księgowaniu przeliczane na złotówki zgodnie z kursem banku Fundacji Avalon (BNP Paribas Bank Polska S.A.).

Wpłaty środków na subkonta podopiecznych Fundacji Avalon ze zbiórek pieniędzy organizowanych na Facebooku są traktowane jako darowizny, w związku z tym, zgodnie z zapisem w Porozumieniu (par. 5) podlegają 3% opłacie manipulacyjnej.