Fundacja Avalon rozpoczyna kampanię „Epoka Dostępności”
Fundacja Avalon z radością ogłasza rozpoczęcie siódmej ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem „Epoka Dostępności”, która ma na celu walkę z nierównościami i promowanie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. W Polsce, około 5 milionów obywateli boryka się z codziennymi barierami, które ograniczają ich możliwości korzystania z podstawowych praw i usług. Kampania ma na celu nie tylko zwrócenie uwagi na brak dostępności, ale także mobilizację społeczeństwa do działania na rzecz równości.
Wystawa Barier
Wystawa Barier to kluczowy element kampanii, w ramach której Fundacja Avalon prezentuje symbole braku dostępności, takie jak porzucone hulajnogi czy nieczytelne oznaczenia. Ekspozycja ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że brak dostępności to nie tylko problem techniczny, ale także społeczny. To stereotypowe myślenie jest jedną z największych przeszkód w drodze do pełnej aktywności osób z niepełnosprawnościami.
Edukacja jako klucz do zmiany
Kampania „Epoka Dostępności” ma na celu nie tylko uświadomienie społeczeństwu problemów związanych z dostępnością, ale także zachęcenie do działania. Edukacja odgrywa kluczową rolę w eliminowaniu stereotypów i budowaniu empatii. Brak dostępności dotyczy każdego aspektu życia – od zakupów po korzystanie z usług medycznych. Jednocześnie każdy z nas może promować postawy włączające w społeczeństwie swoim codziennym działaniem: w kontaktach z nieznajomymi, wychowywaniu dzieci, tworzeniu inkluzywnego środowiska w swoim miejscu pracy czy zapewnianiu dostępnych produktów i usług, prowadząc własny biznes.
Bohaterowie kampanii
W kampanii udział biorą bohaterowie i bohaterki w różnym wieku, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z barierami, jakie napotykają w codziennym życiu.
- Kamil Otowski – dwukrotny medalista igrzysk paraolimpijskich, poruszający się na wózku. Kamil nie tylko odnosi sukcesy w sporcie, ale także codziennie stawia czoła architektonicznym barierom w Polsce.
- Katarzyna Dinst – niskorosła ekspertka ds. dostępności i projektowania uniwersalnego. Zzwraca uwagę na mentalne bariery, które często są większym problemem niż te architektoniczne.
- Agnieszka Kondracki – głucha twórczyni internetowa znana jako Uszkoloszka. Regularnie napotyka na bariery komunikacyjne oraz brak dostępności w kulturze i dostępie do informacji.
- Adrian Now – niewidomy twórca internetowy prowadzący kanał „W ciemno”. Porusza temat braku dostępności technologicznej, co utrudnia życie osobom z niepełnosprawnością wzroku.
- Agnieszka Kizinkiewicz – osoba chorująca na neurofibromatozę, która podkreśla, że wiele osób z niepełnosprawnościami jest pozbawionych podmiotowego traktowania oraz prawa do niezależnego życia z powodu barier w systemie wsparcia.
- Tola Będzikowska – dziewczynka z Zespołem Downa, która zmaga się z dyskopatią i ZZSK. Reprezentuje młodsze pokolenie osób z niepełnosprawnościami, które walczą o swoje prawa.
- Paulina Lomber – twórczyni internetowa, która żyje z ZZSK i dyskopatią i również stawia czoła codziennym wyzwaniom związanym z brakiem dostępności.
- Michał Figurski – dziennikarz, który zmaga się z konsekwencjami udaru i cukrzycy, a zarazem walczy ze stereotypami w społeczeństwie.
Każdy z bohaterów wnosi unikalną perspektywę do kampanii „Epoka Dostępności”, ukazując różnorodność doświadczeń osób z niepełnosprawnościami oraz zachęcając do refleksji i empatii.
Włącz się w walkę o dostępność
Fundacja Avalon zaprasza wszystkich do zaangażowania się w walkę o dostępność. Każdy może przyczynić się do zmiany rzeczywistości osób z niepełnosprawnościami poprzez wsparcie działań edukacyjnych i promocyjnych. Zachęcamy do rozpowszechniania wiedzy o tym, jak można pomóc w budowaniu bardziej dostępnego społeczeństwa.
Spot od 24 grudnia 2024 można zobaczyć w stacjach ogólnopolskich i tematycznych. Oprócz kampanii telewizyjnej zaplanowano również działania w Internecie i mediach społecznościowych, kampanię w kinach, na nośnikach OOH, a także kampanię radiową i wsparcie PR.
Dołącz do nas i wspólnie z Fundacją Avalon przejdź do Epoki Dostępności.
W działaniach związanych z kreacją kampanii, działania digital i w mediach społecznościowych Fundację wspiera Agencja Nie Do Ogarnięcia. Spot nakręcony został w Muzeum Narodowym w Krakowie. Kampania jest współfinansowana ze środków PFRON.