Jak prawidłowo apelować o wpłaty na subkonto?
Podopieczni Fundacji Avalon mogą apelować o 1% podatku i darowizny wykorzystując różne kanały i możliwości. Mogą apelować osobiście, drogą pocztową czy poprzez wszelkie media.
Zgodnie z Regulaminem subkonta, treść apeli pojawiających się w mediach Beneficjenci powinni uzgodnić z Fundacją. Treść apeli powinna być zgodna z celami statutowymi Fundacji oraz zgodna ze stanem rzeczywistym odnośnie sytuacji zdrowotnej Beneficjenta w oparciu o stosowną dokumentację umożliwiającą zweryfikowanie tych okoliczności przez Fundację. Ponadto przesłanie apelu do weryfikacji pracownikom Fundacji pozwoli uniknąć pomyłek w podawanych numerach kont bankowych, KRS czy numerze subkonta.
Apelowanie o wpłaty za pomocą rozsyłania wiadomości mailowych z prośbą o darowiznę, 1%, udział w akcji charytatywnej itp. wymaga wcześniejszej zgody osoby, do której jest kierowana.
Jest to związane z zapisami Ustawy o ochronie danych osobowych, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Prawa telekomunikacyjnego. Wyrażenie zgody musi odbyć się w formie pisemnej, a więc Podopieczni przed wysłaniem apelu muszą otrzymać zwrotny mail ze zgodą na przesłanie apelu od potencjalnego Darczyńcy. Zgodnie z zapisami ustawowymi, bez takiej zgody, przesłanie apelu traktowane jest jako uporczywy spam.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom Podopiecznych Fundacji, stworzyliśmy wzory zgód poprzedzających wysłanie apeli o wpłaty. Wzór prośby o zgodę dostępny jest dla naszych Podopiecznych po zalogowaniu się na subkoncie w zakładce Druki do pobrania.
Wzór musi być wysyłany zawsze przed mailowym wysłaniem prośby. Jeżeli Podopieczny otrzyma już zgodę w formie maila zwrotnego nie można go usunąć. Będzie to zgoda możliwa do wykorzystania w przyszłości.
Apelując listownie, wyżej wymienione zgody nie są wymagane.