§ 1 Przepisy ogólne
- Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia oznaczają:
- Fundacja – Fundacja Avalon – Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym z adresem rejestrowym ul. Michała Kajki 80/82 lok. 1, 04-620 Warszawa, z siedzibą przy ul. Domaniewskiej 50A, 02-672 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Warszawie pod numerem KRS 0000270809;
- Beneficjent – osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat, posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności lub równoważne, która korzysta z oferty rehabilitacyjnej Avalon Active;
- Pacjent komercyjny – osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat, nieposiadająca orzeczenia o niepełnosprawności lub równoważnego, korzystająca z pełnopłatnej oferty rehabilitacyjnej Fundacji;
- Prowadzący – fizjoterapeuta / logopeda / psycholog / instruktor wyznaczony do realizacji danych zajęć;
- Avalon Active – dział rehabilitacji, stanowiący jeden z projektów Fundacji;
- oferta rehabilitacyjna – wszelkie usługi świadczone przez Zespół rehabilitacji Avalon Active (aktywna rehabilitacja, aktywności, zajęcia na basenie, konsultacje, inne – w zależności od rozwoju oferty zajęć);
- usługa rehabilitacyjna – usługa zawarta w ofercie rehabilitacyjnej;
- zajęcia – usługi rehabilitacyjne znajdujące się w ofercie rehabilitacyjnej;
- zajęcia indywidualne – zajęcia, w których uczestniczy Beneficjent/Pacjent komercyjny i Prowadzący;
- proces rehabilitacyjny – udział w zajęciach rehabilitacyjnych;
- aktywna rehabilitacja – indywidualne zajęcia rehabilitacyjne z fizjoterapeutą, odbywające się stacjonarnie na sali rehabilitacyjnej i / lub online;
- aktywności – zajęcia grupowe lub indywidualne w ramach programu „Aktywni i Samodzielni”, zawierające elementy rehabilitacji, prowadzone zarówno na sali rehabilitacyjnej, jak i poza nią;
- tryb / forma hybrydowa – złożona z formy stacjonarnej oraz online;
- sala rehabilitacyjna – sala przy ul. Domaniewskiej 50A, 02-672 Warszawa.
- Indywidualne zajęcia rehabilitacyjne z fizjoterapeutą są realizowane od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00-21:00, w piątek 8:00-16:00 – stacjonarnie i / lub online – za pomocą aplikacji, do której dostępu bezpłatnie udziela Fundacja.
- Beneficjent i / lub Pacjent komercyjny korzystający z usług rehabilitacyjnych Fundacji, proszone są o:
- udzielanie rzetelnych informacji o stanie swojego zdrowia,
- przestrzeganie zakazu palenia na terenie Fundacji,
- nieużywanie telefonów komórkowych na sali rehabilitacyjnej,
- dbanie o wyposażenie i sprzęt znajdujący się na terenie Fundacji,
- przestrzeganie przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych,
- kulturalne zachowanie - w tym nieużywanie wulgaryzmów,
- przestrzeganie zasad higieny osobistej.
§ 2 Korzystanie z usług rehabilitacyjnych
- Zespołem rehabilitacji kieruje Koordynator Projektu Avalon Active.
- Z projektów Avalon Active mogą korzystać osoby, które ukończyły 16 lat.
- Z zajęć można korzystać stacjonarnie, w trybie hybrydowym (stacjonarnie i online) lub tylko online.
- Aby rozpocząć rehabilitację należy najpierw odbyć konsultację z fizjoterapeutą (stacjonarną lub online);
- konsultacja jest bezpłatna (z wyłączeniem postanowień §6 1. 1);
- zapisu na konsultację można dokonać kontaktując się z Recepcją Fundacji (telefonicznie: 22 349 97 71, 796 324 328 lub mailowo: [email protected]);
- na konsultację należy przynieść (do wglądu): oryginał aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności, posiadaną dokumentację medyczną dotyczącą schorzenia, diagnostykę obrazową, np. RTG, MR, tomografia, dokumentacja jest potrzebna fizjoterapeucie do wyznaczenia celu rehabilitacji i doboru odpowiednich zajęć;
- w przypadku konsultacji online dokumenty należy przesłać w formie skanów / czytelnych zdjęć, na maila Recepcji, nie później niż dzień przed konsultacją.
- Przed rozpoczęciem procesu rehabilitacji należy dostarczyć zaświadczenie o braku przeciwskazań do rehabilitacji, które może wystawić lekarz prowadzący lub lekarz pierwszego kontaktu;
- zaświadczenie jest ważne rok od daty wystawienia.
- O odmowie przyjęcia na rehabilitację informuje Recepcja / fizjoterapeuta;
- powodem odmowy przyjęcia na rehabilitację może być:
- niedostarczenie aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności,
- niedostarczenie aktualnego zaświadczenia o braku przeciwwskazań do rehabilitacji,
- niedostarczenie wymaganej przez fizjoterapeutę dokumentacji medycznej / badań,
- infekcja wirusowa i bakteryjna z przebiegiem gorączki,
- rany odleżynowe,
- zaburzenia neurologiczno-psychiczne lub inne, skutkujące brakiem współpracy z fizjoterapeutą,
- niestabilny stan zdrowia z powodu zbyt krótkiego okresu rekonwalescencji po pobycie w szpitalu lub przebytych zabiegach chirurgiczno-ortopedycznych.
- powodem odmowy przyjęcia na rehabilitację może być:
- Beneficjent i Pacjent komercyjny ma obowiązek informować o wszelkich zmianach w danych teleadresowych, jak również o zmianach dotyczących stanu zdrowia - mailowo lub osobiście wypełniając odpowiedni formularz.
- Beneficjent i Pacjent komercyjny korzystający z oferty rehabilitacyjnej Avalon Active, zostaje objęty ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć.
- Prowadzący ma prawo wyjść do toalety w trakcie zajęć.
§ 3 Karnety
- Z usług rehabilitacyjnych w ramach karnetów mogą korzystać Beneficjenci.
- Jednorazowo można zakupić dla jednego Beneficjenta maksymalnie 3 karnety.
- Beneficjent, korzystający z zajęć w ramach karnetów, jest zobowiązany do informowania pracownika Recepcji o chęci dalszego korzystania z procesu rehabilitacji lub jej przerwania. W przypadku kontynuowania rehabilitacji, Beneficjent powinien niezwłocznie wykupić następny karnet. Zwrotu karnetu można dokonać do 3 miesięcy od daty jego wykupienia.
- Karnet „Aktywni i Samodzielni” oraz „Aktywni i Samodzielni w wodzie” zawierają określoną ilość godzin aktywnej rehabilitacji oraz określoną ilość wejść na aktywności;
- w ramach karnetu nie można wymienić godzin aktywnej rehabilitacji z terapeutą na aktywności i odwrotnie;
- zakup kolejnego karnetu jest możliwy po wykorzystaniu jednocześnie godzin aktywnej rehabilitacji z terapeutą oraz aktywności.
- Faktury za wykonane usługi rehabilitacyjne wystawiane są przez Fundację tylko w formie elektronicznej i przesyłane drogą mailową;
- na prośbę osoby dokonującej zakupu usług rehabilitacyjnych, pracownicy Recepcji wystawiają fakturę w formie wydrukowanej.
- Beneficjenci mogą skorzystać z 10% zniżki na zakup karnetu „Aktywni i Samodzielni”, za każdą osobę poleconą, w ramach systemu polecającego;
- Polecający - może być nim Beneficjent, który korzystał / korzysta z oferty rehabilitacyjnej;
- Polecony - może być nim osoba, która spełnia przesłanki do tego, aby stać się Beneficjentem (ukończyła 16 lat, posiada orzeczenie o niepełnosprawności lub równoważne) i nie korzystała od 2019 roku z oferty rehabilitacyjnej;
- Polecający może skorzystać ze zniżki, jeśli poda imię i nazwisko Poleconego, natomiast Polecony wykupił karnet lub skorzystał z projektu współfinansowanego z projektu PFRON, przy czym poda imię i nazwisko Polecającego.
§ 4 Zapisy na zajęcia
- W zajęciach można uczestniczyć po uprzednim zapisaniu się na nie – osobiście w Recepcji Fundacji / telefonicznie: 22 349 97 71, 796 324 328 / mailowo: [email protected].
- W przypadku zajęć, na które można wykupić karnet, Beneficjent może zapisać się na terminy stałe (cykliczne) lub jednorazowe, w zależności od dostępności terminów;
- Fundacja zobowiązuje się - w miarę swoich możliwości - dbać o to, by zabiegi odbywały się w możliwie najkrótszych odstępach czasu i dogodnych dla Beneficjenta godzinach.
- W przypadku aktywności, Beneficjent może zapisać się tylko na jednorazowe terminy, maksymalnie na 4 tygodnie do przodu, zgodnie z dostępnymi terminami.
- Każdy z Beneficjentów może korzystać z aktywności w nieograniczonej ilości, jeśli fizjoterapeuta / lekarz nie wyrazi ku temu przeciwskazań, w zależności od dostępności terminów.
- Beneficjent ma obowiązek telefonicznie poinformować pracownika Recepcji Fundacji o spóźnieniu się na zajęcia;
- w przypadku spóźnienia, zajęcia nie są przedłużane;
- spóźnienie na umówione zajęcia, przekraczające 15 minut, może skutkować ich odwołaniem. Jest to równoznaczne z realizacją umówionych zajęć.
§ 5 Odwoływanie zajęć
- Gdy Beneficjent wie, że nie będzie mógł pojawić się na danych zajęciach, ma obowiązek osobiście poinformować o tym pracowników Recepcji – bezpośrednio w Fundacji / telefonicznie: 22 349 97 71, 796 324 328 / mailowo: [email protected].
- Aby nie utracić godzin, odwołania zajęć należy dokonać w terminie:
- w przypadku aktywnej rehabilitacji i aktywnej rehabilitacji w wodzie - najpóźniej do godziny 21:00 dnia poprzedzającego zajęcia. Jeśli zajęcia są zaplanowane na poniedziałek, można je odwołać najpóźniej w niedzielę, wysyłając mail lub SMS. Informację należy przekazać pracownikowi Recepcji Fundacji, nie prowadzącemu zajęcia;
- w przypadku zajęć na wspinaczce - najpóźniej dnia poprzedzającego zajęcia, do godziny 12:00. Jeśli zajęcia są zaplanowane na poniedziałek, można odwołać najpóźniej do piątku, do godziny 16:00. Informację należy przekazać pracownikowi Recepcji Fundacji, nie Prowadzącemu zajęcia.
- Odwołanie zajęć wymieniony w pkt. 2, po upłynięciu wskazanych terminów, tego samego dnia lub niepojawienie się na zajęciach, powoduje utratę godzin (obowiązek zapłaty za zajęcia).
- W przypadku aktywności, odwołanie zajęć po godzinie 21:00 dnia poprzedniego lub tego samego dnia lub niepojawienie się na zajęciach nie powoduje utraty godzin, jednak Beneficjent na następne zajęcia może zostać wpisany na listę rezerwową. W przypadku, gdy beneficjent 3 razy z rzędu nie pojawi się na umówionych aktywnościach, pracownik Recepcji może zablokować możliwość zapisów na kolejne zajęcia.
- W przypadku niepojawienia się na zajęciach aktywnej rehabilitacji na zaplanowaną godzinę, jest możliwość zapisania kolejnego terminu tego samego dnia, co wiąże się z utratą godzin z karnetu za każde z zaplanowanych zajęć.
- W sytuacji, gdy zajęcia indywidualne zostaną odwołane przez Fundację, Beneficjentowi - w miarę możliwości i w zależności od wolnych miejsc - proponowane są zajęcia w innym terminie i / lub z innym Prowadzącym. W przypadku odwołania zajęć przez Fundację, godzina z karnetu nie przepada.
- Zajęcia realizowane w stałych terminach, można odwołać maksymalnie do 3 tygodni. Dłuższa przerwa w zajęciach będzie skutkowała utratą stałego terminu.
- Niektóre zajęcia mogą odbywać się poza siedzibą Fundacji. W szczególnych przypadkach zajęcia mogą zostać przeniesione do budynku Fundacji, o czym Beneficjent zostanie poinformowany telefonicznie (lub sms-owo) najpóźniej tego samego dnia rano.
§ 6 Korzystanie z oferty komercyjnej
- Pacjenci komercyjni mogą być również zapisywani na konsultację; nie jest jednak ona wymagana do rozpoczęcia rehabilitacji;
- w przypadku, gdy Fundacja posiada umowę z ubezpieczycielem, koszty wszelkich usług rehabilitacyjnych są rozliczane z godnie z ustalonym cennikiem i opłaca je ubezpieczyciel.
- Pacjenci komercyjni mogą zostać zapisani tylko na terminy jednorazowe, maksymalnie do 4 tygodnie do przodu;
- wyjątkiem jest sytuacja, gdy Pacjent wykupi pakiet 10 godzin (+1 gratis), wówczas może zostać zapisany na wszystkie 11 terminów od razu.
- Pacjentów komercyjnych obowiązują zasady odwoływania zajęć opisane w §5, jednak w przypadku zajęć odwołanych po godzinie 21:00 dnia poprzedzającego lub tego samego dnia lub niepojawienie się na zajęciach nich, nie powoduje obowiązku zapłaty za zajęcia.
- Pacjent korzystający z oferty komercyjnej może zapisać się na dowolne zajęcia z cennika komercyjnego, z wyjątkiem aktywności, zajęć na basenie i wspinaczki, w przypadku których należy okazać dokumentację schorzenia lub posiadać subkonto w Fundacji.
§ 7 Przepisy porządkowe – zajęcia odbywające się stacjonarnie
- Odzież wierzchnią należy zostawić w miejscu do tego przeznaczonym, nie powinna być ona wnoszona na salę rehabilitacyjną. Dodatkowo, przed wejściem na salę prosimy o zmianę obuwia.
- Na zajęcia Beneficjent i Pacjent komercyjny mają obowiązek zgłaszać się w odpowiednim stroju sportowym umożliwiającym swobodne ćwiczenia.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty i rzeczy wartościowe pozostawione na terenie Fundacji.
- Beneficjent i Pacjent komercyjny może przebywać na sali rehabilitacyjnej wyłącznie w obecności Prowadzącego. Przed zajęciami prosimy oczekiwać na Prowadzącego w poczekalni przylegającej do sali.
- Osoby towarzyszące, rodzina i opiekunowie Beneficjenta nie powinni przebywać w trakcie zajęć na sali rehabilitacyjnej.
- Za bezpieczeństwo Beneficjentów i Pacjentów komercyjnych podczas trwania zajęć aktywnej rehabilitacji odpowiada Prowadzący.
- Pracownicy Fundacji nie są zobowiązani ani do obsługi osobistej Beneficjenta i Pacjenta komercyjnego, ani do pomocy w czynnościach higienicznych na terenie Fundacji.
- W związku z wymogami sanitarnymi oraz w trosce o bezpieczeństwo Beneficjentów i Pacjentów komercyjnych, Prowadzący jest zobowiązany do dezynfekcji sprzętu używanego podczas zajęć przed ich zakończeniem.
- Nagrywanie i fotografowanie zajęć, może odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą Prowadzącego zajęcia i współuczestników.
§ 8 Zajęcia online
- Do uczestnictwa w zajęciach online wymagane jest urządzenie z dostępem do stabilnego łącza internetowego, posiadające funkcję audio-wideo, do którego Beneficjent / Pacjent komercyjny zapewnia sobie samodzielnie.
- Zajęcia online odbywają się poprzez aplikację Zoom (www.zoom.us).
- Aplikację na komputer można pobrać z oficjalnej strony internetowej – www.zoom.us/download. Wersję dla smartfonów / tabletów można pobrać z App Store (dla iOS) lub Google Play (Android);
- korzystanie z aplikacji na komputerze nie wymaga zakładania konta na Zoom i jest bezpłatne;
- korzystanie z aplikacji na smartfonie / tablecie wymaga założenia konta na Zoom i jest bezpłatne.
- W zajęciach online można uczestniczyć wyłącznie po uprzednim zapisaniu się na nie – osobiście w Recepcji Fundacji / telefonicznie: 22 349 97 71, 796 324 328 / mailowo: [email protected];
- po zapisaniu na zajęcia, Beneficjent otrzyma wiadomość mail z linkiem do spotkania.
- Na zajęcia należy zalogować się poprzez kliknięcie w link spotkania oraz wpisanie swojego imienia i pierwszej litery nazwiska.
- W czasie trwania zajęć obowiązuje zakaz nagrywania, fotografowania, wykonywania zrzutu ekranu oraz upubliczniania zajęć bez zgody Prowadzącego zajęcia oraz współuczestników. Złamanie tej zasady może wiązać się nie tylko z wykluczeniem z zajęć, ale również z konsekwencjami prawnymi.
- Fundacja Avalon nie ponosi odpowiedzialności za uczestników zajęć online. Beneficjent / Pacjent komercyjny nie jest zobowiązany do wykonywania ćwiczeń, o których mówi Prowadzący, jeśli ocenia, że wykonanie ćwiczenia w jakimkolwiek stopniu zagraża jego zdrowiu lub życiu.
- W przypadku niektórych zajęć grupowych online, liczba osób uczestniczących w zajęciach online może uniemożliwić prowadzenie zajęć w taki sposób, by Prowadzący korygował poprawność wykonywanych przez Beneficjentów ćwiczeń.
§ 9 Postanowienia końcowe
- Administratorem danych osobowych jest Fundacja Avalon - Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym z siedzibą przy ul. Michała Kajki 80/82 lok 1, 04-620 Warszawa.
- Kontakt z administratorem możliwy jest pod adresem email [email protected], nr tel. (22) 3499771. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych możliwy jest za pomocą email: [email protected].
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji Projektu, jak również w celu archiwizacji.
- Dane mogą być udostępniane podmiotom z nami współpracującym, świadczącym nam usługi niezbędne do prawidłowej działalności lub upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów przetwarzania.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych.
- Regulamin Projektu jest dostępny w Recepcji Fundacji, w sali rehabilitacyjnej oraz na stronie internetowej Fundacji (http://www.fundacjaavalon.pl/).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 26.11.2021r.