Nasz serwis używa cookies. Szczegóły w Polityce prywatności. Możesz sam skonfigurować cookies w Twojej przeglądarce. Brak zmiany ustawień oznacza akceptację naszej polityki
Okiem Szczepana... odc.12: Kto chce być jak niepełnosprawny celebryta? Ręka do góry!

 

Okiem Szczepana, czyli o niepełnosprawności z przymrużeniem oka ;)

Odc. 12: Kto chce być jak niepełnosprawny celebryta? Ręka do góry!

 

Ok, to trochę prowokacyjne pytanie, ale jak się nad tym poważniej zastanowić... Widzieliście kiedyś reklamę nowoczesnego samochodu albo drogich perfum z osobą niepełnosprawną w roli głównej? No właśnie. Wiecie jak działa reklama: widzicie produkt na ekranie i od razu macie ochotę go zjeść - oczywiście w dużym uproszczeniu. Twórcy reklam tworzą spoty tak, żebym chciał postawić się na miejscu wysportowanego przystojnego faceta, który zaraz po zjedzeniu batonika idzie na imprezę szukać dziewczyny. A  co jeśli ten przystojny, wysportowany facet porusza się na wózku?

 

W reklamie łamanie tabu jest mniej ryzykowne niż łamanie stereotypów. Myślę, że ludzi bardziej zszokowałby widok niepełnosprawnego playboya niż kolejny dwuznaczny post z podtekstami. Mimo tego na razie w telewizji i Internecie nie widać takich treści. Dziwne, nie?

 

Marketing to teren jeszcze nie zdobyty przez niepełnosprawnych. Widać nas w filmach i komiksach. Czasami nawet jako postaci negatywne. Jak dla mnie - to jest ok, bo pokazuje, że artyści nie utożsamiają niepełnosprawnych tylko z „dobrymi” i „miłymi” cechami. Za to specom od marketingu ciągle brak odwagi.

 

Chociaż z drugiej strony, widać jakieś drobne zmiany na lepsze. Pewnie jadąc przez miasto widzieliście billboard z Moniką Kuszyńską, wokalistką Varius Manx, reklamującą rajstopy.

 

Coraz głośniej jest w mediach o wyborach Miss Polski na Wózku: profesjonalne sesje, wywiady itp. Swoją drogą to ciekawe, że właśnie kampanie adresowane do kobiet mierzą się ze stereotypami o ON.

 

A Aaron Fotheringham, który swoimi trickami na wózku zawstydziłby pewnie nie jednego skateboardera? Albo Ambasadorzy naszego projektu Avalon Extreme? Ja widzę ich w  reklamie jakiegoś znanego producenta samochodów. A Wy?     

 

A skoro jesteśmy już przy sporcie polecam nasz tekst, który znajdziecie tutaj.

 

Jeśli szukacie nietypowej dyscypliny dla wózkowiczów możecie też kliknąć tu.

Odsłony: 2000
Ulotkę wygenerowano: 193
Ulotkę wysłano mailem: 0

e-pity po prostu

Pomóż nam pomagać!

KRS:

0000270809

Numer konta do darowizn dla Podopiecznych:

62 1600 1286 0003 0031 8642 6001

BNP Paribas Bank Polska S.A.

Dane dla przelewów walutowych i zagranicznych >>
Donations in other currencies (Euro, USD and more) >>